Oldalak

2013. január 6.

M.A.Z. Filmajánló: Les Misérables - A nyomorultak




   Néhány hónapja láttam a legismertebb filmadatbázis honlapján, hogy a Nyomorultakból újabb filmet csinálnak. Immáron musicales változatban. Jó, hát nézzük meg az előzetesét. És akkor felállt a szőr karomon-lábamon. Te Jóságos Úristen! Hát már ez a körülbelül 2 és fél perces klip is lenyűgöz, milyen lehet a film? Már az is megvolt...

a nyomorultak

Cosette és Marius.
   Nagyon hosszú film (2 óra 40 perc + a hatás kiheverése), musical-dráma-történelmi. Victor Hugo, francia romantikus író tollából született meg a regény 1862-ben. Sok feldolgozása került már napvilágra, musical is készült belőle világszerte, de musicales film még nem. Most már igen. EZ! Csupa jó színészekkel, jó hangokkal, jó feldolgozással, szomorú, mégis szívhez szóló jelenetekkel, mondanivalóval...

   Színészek: HUGH JACKMAN - RUSSELL CROWE - ANNE HATHAWAY - EDDIE REDMAYNE - SACHA BARON COHEN - HELENA BONHAM CARTER - AMANDA SEYFRIED és még sokan mások...

   Történetét nem én írom most szó szerint, mert tegnap valakinek elkezdtem és elég hosszan regéltem.
   A XIX. századi Franciaországban játszódó történet az összetört álmokról, a viszonzatlan szerelemről, a szenvedélyről, az áldozatról és a megváltásról szól - az emberi lélek túlélésének időtlen testamentuma. Jackman alakítja Jean Valjeant, az egykori elítéltet, akit évtizedeken át üldöz a könyörtelen Javert felügyelő (Crowe), miután megszegi a próbaidejét. Amikor Valjean vállalja, hogy gondoskodik Fantine, a munkásnő leányáról, Cosette-ről, az életük örökre megváltozik.


Javert felügyelő (Russell Crowe) - a kedvencem...
Thénardierék és Colette. Cosette, ja igen, Cosette...
   Már a rendező is fantasztikus, hisz ő rendezte a kedvenc filmemet, a Király beszédét is. De ezekkel a színészekkel még annyira szuperebb. A filmnek legyen jó az eleje, a közepe, a vége. Az eleje az lenyűgöző volt, ahogy dolgoztatják a közmunkán levőket, mutatják a dolgoztatókat, majd kiderül, hogy Jean Valjean (24601) feltételesen szabad lábra kerül 19 év után. Itt már megjelenik a két főszereplő, Hugh Jackman (Valjean) és Javert (Russell Crowe), akiknek a hangja is zseniális, meg ahogy játszanak, az is. Nekem egész végig Javert volt a kedvencem, s a vége előtt nem sokkal öngyilkos is lesz :-( De mindenki nagyon jó volt szerintem. A második legjobb Valjean volt, a harmadik pedig, nekem legalábbis, Marius (Eddie Redmayne), őt követte Thénardier házaspár (S. B. Cohen és H. B. Carter), akik a szomorú jelenetek közé becsempészték nekünk a humort. Az ember azért valamennyire elérzékenyül, a sírás fojtogatja. Engem is fojtogatott, főleg a szuperhatásos végén, az epilógusnál. Mindehhez ugye kell a zene, ami nélkül nem tökéletes. De így szuper. Egész végig énekelnek szinte, így hülyeség lett volna lefordítani magyarra, szóval feliratos, de így a legjobb. Ajánlom mindenkinek ezt a filmet, mert ezzel lezárták a 2012-es évet (igaz, hogy én már 2013-ban láttam), ami a jó filmekben volt gazdag.

   Egy szóval:


Tökéletes…

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése