Oldalak

2013. január 28.

M.A.Z. Filmajánló: Merida, a bátor



Lehet, sőt biztos, sőt tudom, hogy nem a filmajánlóhoz illik, de elnézést kérek a kedves olvasóktól a lemaradásért, de beteg voltam (vagyok), félévvel is kellett törődni, és más problémák is zargatták kedves kis életem. De a nagy visszatérést most két új filmajánlóval és egy közelgő meglepetéssel köszöntöm. Gondolom az óriásméretű címből rájöttetek, hogy ez melyik is lesz... :-)



   A Merida, a bátor [Brave] 2012-es animációs vígjáték a Disney és a Pixar alkotóktól. Bekerült a mozikba, még tavaly nyár környékén, ha jól emlékszem, s mindenhol, még Londonban és Párizsban (ugyanis voltam ezen helyeken) is mindenhol a BRAVE meg REBELLE (vajon melyik az angol, melyik a francia? helyes megfejtéseket lent találjátok) plakátok árasztották el a népes fővárosokat. Siker! Ez az, ami még jellemezte ezt a filmet, de én mégis csak a mai napon láttam. Méghozzá kétszer is. Nem azért mert elfelejtettem, vagy fanatikussá váltam vagy más hülye kifogás. Első alkalommal: "Merida, a bátor. Elvileg jó, nézzük meg oszt ezt van...", másodszor meg a családdal néztem meg. Egyből magamra ismertem néhány tulajdonság alapján. És nem, nem Merida a nevem, nem vagyok a bátrak bátra, ez igaz, vörös hajam sincs, se nem vagyok lány és nem is tervezem... Belső tulajdonság (még a nagyon kötöszködő emberek beleköthetnének, hogy: "hogy? hisz neki nincs belsője, hisz ez animáció!!!" - na az ilyen embereknek messze-messze kell mennie tőlem...), a történet lényege. Nekem nagyon tetszett, s Oscar-ra is jelölték, amit meg is érdemel. És a többi jelöltet megnézve viszi a pálmát...

   Sztori:
   Ősi idők óta sok generáción át hatalmas csatákról és misztikus legendákról szóló történetek keringenek a skót Felföld zord és rejtelmes földjén. A merész Merida szembeszáll a hagyományokkal, és kihívja maga ellen a végzetet, hogy megváltoztassa sorsát. A Merida, a bátor Merida hősies utazásáról szól, aki ügyes íjász, emellett Fergus király és Elinor királynő makacs lánya. Mivel elhatározta, hogy a saját feje után megy, Merida szembeszáll a vidék engedetlen és lármás urai: a goromba Lord Macintosh , a súlyos MacGuffin és a kötekedő Lord Dingwall számára szent, ősi szokással. Merida tetteivel akaratlanul is káoszt és dühöt vált ki az országban, és mikor a különc boszorkányhoz fordul segítségért, szerencsétlen kívánsága valóra válik. Az ebből következő veszedelem rákényszeríti Meridát, hogy szedje össze minden tudását és lehetőségét - beleértve okos és csalafinta hármasiker öccseit - annak érdekében, hogy a gonosz átkot megtörje, mielőtt túl késő lenne, mindeközben felfedezve a bátorság igazi értelmét.

   Mindenkinek ajánlom, hogy megnézze legalább egyszer!, nagyon hatásos és jó film...

   Egy szóval: 

"SZÍVMELENGETŐ"



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése