Oldalak

2013. május 9.

Done!

   Tavaly májusban, 2012. május 10-én már megtapasztalhattam, s meg is tapasztaltam, milyen az érettségi. Pontosabban, s ugyanúgy, mint idén, milyen az angol érettségi... A tavalyi középszintű angolom nagyon jó lett szerintem, s a hibátlan Reading-gel és Speaking-gel csak tovább növeltem a pontokat, így, nem menőzni akarok, de nagyon jó pontszámot értem el.

   Aztán jött az emelt. Ami pontosan ma 8 órától egészen 12-ig tartott, legalábbis nekem. Hát ez már nem volt olyan könnyű, bár ugye tudtam, hisz ott van ez a bizonyos emelt szócska, valamint gyakoroltam az előző évek feladatsoraiból is, s tudtam, hogy vannak elég komoly feladatok, amiket simán el lehet rontani, s azt is tudtam, hogy ha egy szót nem ismerek fel, akkor jön csak a gubanc, s a tétova, hogy most akkor A vagy B vagy C a helyes válasz.

   Még nem nagyon rakták fel sem a hivatalosat, sem a nem hivatalosat, sőt a hivatalos megtekintés is június elejére tolódik, de azért az ember érzi, hogy miképp sikerült, például, hogy a Listening-hez írt-e valamit, vagy mégsem... :-)

   Persze voltak nehéz és új szavak a Reading-ban, azaz az Olvasott szöveg értésében, de azért szerintem és másik szerint is könnyű volt, s meg lehetett oldani. S a rettegett, rövidnek gondolt 70 perc is valamilyen szinten elég volt, bár nem volt a teremben óra, így még be se lehetett osztani, hogy hé, most már csináld a másik feladatot, mert kifutsz az időből. A feladatok (4): bandaveszélyről, B&B szállóról (Bed & Breakfast = Ágy és reggeli), Repülős-hajós mentésről és Dinó-technikáról szóltak. A Bandáson kívül nagyon jó témájú feladatok voltak, főleg a dinós. A dínós arról szólt, hogy az állásinterjúk során az önéletrajz helyett és a szakmai tapasztalattól eltérően olyan kérdéseket tesznek fel, hogyMilyen dínó lennél, ha dínó lennél? A feladathoz kapcsolódó képet már ismertem, csak IKEA-s interjúként, lásd a poszt jobb oldalon, e szöveg mellett.


   A Use of English, vagy Nyelvhelyesség már annál nehezebb volt, ugyanis nehéz volt. AZTA!!! Nem mondod! A jobbféle feladatok voltak, a szóképzősben kevés ugrott be elsőre, s néhányat nem is ismertem, valahol meg nagyon is tippeltem, a mindig írj be valamit, hátha bejön, sose, de sose hagyj valamit üresen!-szabály alapján. Itt egy kávézó volt, egy ősleletes, a többi most így nem rémlik, bocs.

  A Listening, vagy Hallott szöveg értése nehéz volt: az első és harmadik feladat (lukban lakó férfi élete és valami teniszes) viszonylag könnyen egy-két hibával meg lehetett oldani, de a második... Állatok alvási szokásairól szólt, de MI? mindegyik sorba 2 szót is be kellett írni, és gyors volt, rohadt nehéz volt... 2 pont ebben a feladatban = öröm... :-)

  A Writing egyszerű volt. Könyvtár és fizetséges lelki szöveg.

  Ugye 60%-tól megvan a középfokú nyelvvizsga, szerintem az nekem is meglesz, a szóbelivel biztos, de lehet, hogy 70 százalék fölött van ez is, majd kiderül... :-)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése