Oldalak

2013. május 13.

Hej, Sverige!


   Hej Sverige, azaz Szervusz Svédország! Ugyanis a holnapi napon, 2013. május 14-én kezdetét veszi az 58. Eurovíziós Dalfesztivál, eredeti nevén a Eurovision Song Contest 2013. És azért Svédország a lényeg, mert tavaly Azerbajdzsánban Loreen megnyerte a dalversenyt Euphoria című dalával. Hát nagyon sikeres dal volt, s még most is nagyon a csúcsokat döntögeti. Na, szóval a fölényes nyereségnek köszönhetően idén Malmö városában rendezik az európai dalversenyt, amelynek nem csak európai tagjai vannak, mint például Azerbajdzsán, Törökország, Izrael stb.

   Na, de milyen lesz ez az idei? Svédország már tapasztalt, ugyanis már rendezett dalfesztivált a 21. században. Általában jók a fellépőik is, ha jól emlékszem, most is. Most csak néhány dalt tárgyalok ki, bővebb, már elődöntő-utáni poszt remélhetőleg holnap lesz.

   ByeAlex. A magyar fellépő hivatalos művészneve. Ő nyerte meg a majd egy hónapig tartó magyarországi előválogatót, beválogatót, döntőt, s az 5 tagú zsűri végül úgy döntött, hogy ők úgy szeretnék, ha Márta Alex képviselné Magyarországot Kedvesem című dalával. Már aznap nagy port kavart a Kedvesem, aztán ócsárolások tengernyi rengetege zúdult Alex nyakába, s újságok lapjaiban áradt a "szenny". Már kissé alábbhagyott az"Ez a Bijalex fogja kípviselni az ószágot? Nehugy mán'!" na jó, ez nagyon vidéki volt, de a lényeget értitek. Szerintem elviselhető, sőt jó a dal, de elsöprő győzelemre ne számítson senki, de nem akarom az ördögöt a falra festeni, de amit tudunk, azt tudunk. Nem a leghatásosabb muzsika, nem ide való. Ez az én véleményem. Jobboldalt találhatjátok ByeAlex képét (ha rákattintasz, nagyobb lesz! Azta!!!), alább pedig dalának Youtube-videóképét. Ha én lettem volna a Mr. Zsűri, én Vastag Tomit vitettem volna ki Malmőbe...



   A többi versenyző. Megnéztem, kik lesznek a versenyzők, de ezeket nézve lehet, hogy van esélye Alexnek, s nem lesz hamar közszólás a "Bye Alex!". Vannak operás pasik, rossz-angolos külföldiek, régi énekesek (Bonnie Tyler - Egyesült Királyság), német popcsapatok (Cascada - Németország). Utóbbi kettőről: Bonnie Tyler már nem éppen mai fiatalsági szimbólum, s érdekes a hangja is már..., a Cascada előtt pedig már voltak jobb német versenyzők, pl. Lena, aki meg is nyerte nem is oly rég. Na, most csak ennyit írok, itt van az összes versenyző dala röviden, kb. 10 percben, kattints a képre!



MÁJUS 14.első elődöntő

MÁJUS 16.második elődöntő

MÁJUS 18.döntő

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése