Oldalak

2012. december 2.

A sztárok 2.: Funès


Louis de Funès
 (színész; 1914-1983)

   Simán, kertelés nélkül kimondom, hogy talán, sőt lehet, hogy tuti biztos, Louis de Funès a legjobb francia színész, akit valaha filmben láttam. Van még Deperdieu, Jean Reno meg még tényleg sokan mások, de Louis de Funès nem egy színész, ő a színész.

   Már majdnem 30 éve (pontosan: 29) éve nincs közöttünk, de a rajongóiak, fiatalok, idősebbek, akik egyszer szerették, még most is szeretik, s még ennyi idő múlva is emlékezni fognak rá azzal, hogy megnézik az egyik filmjét. A választék nagyon is nagy, van köztük szuper, vicces, komolykásabb, és nem annyira jól sikerült is, de mindegyik filmben megjelennek arcmozdulatai, grimaszai, nevetése, gonosz szempárja, s minden olyan "Funésztikus" elem, amiért szeretni lehet.

   Rám kis koromban tett nagy benyomást, s azóta nem is nagyon néztem egyik filmjét sem, de 2011-ben újra ráhangolódtam, s megnéztem olyan alkotásait, mint a Fantomas, az Egy kis kiruccanás, a Szárnyát vagy combját, de még sok mást is. A "legjobbat", a kis kiruccanást eredeti nyelven, nemrég (2012 novembere) néztem meg, s elismertem, hogy megérdemli ezt a BEST címet. A csendőrfilmekbe még mindig nem tudtam belekezdeni a rohanó világ gondjai miatt, meg egyéb tanulási balhék, túlerőszakolt tantárgyak együgyűsége miatt, de hamarosan itt a karácsony, lesz kicsivel több idő... De a nagy klasszikust, az Egy kis kiruccanás-t csak idén láttam először, és ezt franciául!!! Jobb, csak ugye a franciák hadarnak, így jó, hogy volt felirat... Sokan nem is ismerik őt, de kellene...

  Ha kedvet kaptál, menj fel a Youtube-ra, ugyanis fenn vannak a filmek, méghozzá magyarul!!!

A NAGY ÁTVERÉS
(itt)
JÁKOB RABBI KALANDJAI
(itt)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése