Oldalak

2013. október 29.

Új Pszichológiai Terv: Kevesebb utastájékoztatás, kevesebb stressz

    "...végleges rendszer 2013 tavaszára készül el, 2013 második felére pedig több mint 2000 jármű szerelését kell a vállalkozó Synergonnak elvégezni. Először a 99-es, majd..."

Forrás: www.bkk.hu : Élesbe fordult a FUTÁR megvalósítása (részlet)

   Ezt írta a BKK (Budapesti Közlekedési Központ) 2013. január 3-án, csütörtökön. Mivel Magyarország természetesen jobban teljesít, sejthetjük, hogy akkor ez így van, s körülbelül novemberre kész is lesz. És így is történt, láss csodát! Mindennap BKK-val utazom, sok FUTÁR (Forgalom és UtasTÁjékoztató Rendszer) kijelzőt láttam, s mindig olyan szövegek voltak rajta, mint az alábbiak:

  1. !!
  2. **
  3. Ezen a kijelzőn hamarosan járatinformációkat olvashat.
  4. www.bkk.hu/futar
  5. Berendezés nem üzemel
   De volt olyan, amikor valós információt írtak ki, mint Az 1-es villamos felújítása szeptemberben kezdődik, de ami a kijelző tetején olvasható: Járat, Irány, Indulás (perc), még sose láttam semmit. Így ugyanúgy a menetrendet kellett nézni, akár a papírost a buszmegállóban, vagy az androidos alkalmazást, de magáról a FUTÁRtól semmit nem tudtam meg. A buszokon már működik, s láthatjuk, hogy a következő megálló mi lesz, meg hogy utána mi jön, és hova megy a busz, valamint mikor fog megállni (STOP), de az vele a gond, hogy néha kikapcsol. A 105-ös buszon rendszeresen így tesz, mikor a Gyöngyösi utca M felé "halad" ez a fontos járat, de ahogy a Dózsa György útról rákanyarodik a Lehel utcára, egyből kikapcsol, s már csak a hangot halljuk, hogy hova tart a busz.

   Augusztusban, szeptember elején, szeptember végén - ilyeneket mondtak az okos üzemeltetők, de valamiért (biztos a lakosság a hibás), nem jött össze. Magunkra vessünk! Az Örs vezér terén kettő is van egymás mellett, s annyira nem működik, hogy nem hogy az ember, de a galamb is magasról szarik rá... :-)

  Más helyeken a huligánok, ha éppenséggel ugye nem HÉV-kábeleket lopnak, akkor összematricázzák a kijelzőket, mint például a Szent Gellért téren. Sok helyen meg óriási Új Széchenyi Terv táblákon hirdetik, hogy ennyibe került - mégsem működik! Jó befektetés volt, de azért ha belegondolunk, a őskor óta fontolgatott négyes metró is hamarosan a mendemondák, históriás-mitologikus regék után valós, használható közlekedési eszközzé válik, szóval lehet, hogy a FUTÁR is hamarosan - talán - beindul :-) Bízz a fővárosodban!

   Budapest más, hegy-völgyes helyein is hasonló utas/turistatájékoztatásban lehet részünk, ugyanis, míg vidéken jelezve van, hogy melyik túraút hova visz, Budapesten csak minden második esetben rajzolnak egy alig látható színes jelzést valamelyik fára. Zöld út, majd mikor van három ebből kiágazó út, akkor már semmi jel nincs, dönts te, hátha bejön :-) Aztán mégsem. De a fára festett turistajelzéseken kívül fatáblák is vannak, melyek azt mutatják, hogy merről jöttél, erre mi van, arra mi van, s milyen messze vannak attól a ponttól. De mi van, ha nincs ezen a táblán semmi, mint az alább mellékelt János-hegyi ábrán (bár ki tudja, hogy János-hegy, ha úgysincs ráírva semmi?). Ez a FUTÁR BÉTA-VÁLTOZAT:

FUTÁR BÉTA-VÁLTOZAT
Sehonnan nem jöttél, balra semmi nincs, jobbra senki nem tudja, szóval semmi infó nincs róla. Ez a Semmi.
Ja, és semmi sehány méterre van semmitől, amekkora táv már semmiség, könnyen meg lehet tenni gyalog...

  Köszönjük Budapest, szerintem vegyük le az utcanévtáblákat, a buszok megállóinak ne legyen neve, ne legyen kiírva semmi. És akkor mindenki boldog, nem kell aggódni, hogy mikor nem nevezik át az utcánkat, vagy hogy honnan tudjam, hol kéne leszállni erről a ki tudja milyen buszról, ha úgyse tudom, melyik megállóját változtatták meg, mert úgysincs róla infó. Hát nem könnyebb?



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése