Oldalak

2013. augusztus 30.

Kezdődik!

   Már alig van 3 nap és elkezdődik az új tanév, az első tanév, az utolsó tanév, ugyanaz a tanév - embertől, pontosabban gyerektől függ, hogy milyen formulában is indul útjának 2013. szeptember 2-án, hétfőn, 8.00-kor a 2013/2014-es tanév. Sokan utálják, gyűlölik, irtóznak tőle, rettegnek tőle, de van, akinek mindegy, vagy tőle jöhet, de olyan stré... diákok is vannak, akik már várják, hogy kezdődjön. Azért jó, ha elkezdődik a suli, mert tudjuk, hogy egyszer úgyis vége lesz a tanévnek, az általános iskolai / gimnáziumi / szakiskolai pályafutásunknak. A legjobb az, ha minden évfolyamot csak egyszer teljesítünk, hisz minek teljesítsük többször, hisz akkor ott van plusz még egy év... és a 12 nem jó, ha 13.

   Na, mindegy.

Lelkes, kissé bandzsa diákok az alsó tagozatból
   Szóval már alig van idő, hogy kiélvezzük a nyarat, ami esővel, hideggel, borús idővel végződik, hogy a diákok ráhangolódhassanak a kín-szenvedés-halál vagy tanulás! sorozatokra. Az elsősök kb. 80 százaléka várja az iskolát, magát az általános iskola alsó tagozatát már csak kb. 60 százalék élvezi, és ez így romlik... Ezek a mai fiatalok - mondom én, mintha nem az lennék :-)

   Kedves alsósok, akik még nem tapasztaltak meg sokat az iskola "örömeiből", mielőtt azt hinnétek, hogy az életeteket megőrjíti az iskola, várjátok ki a végét, lesz még rosszabb. A legrosszabb mégiscsak - így visszaemlékezve - az ötödik (nem az én esetemben) és a hetedik (az én esetemben) évfolyam, ekkor jön a szeretett történelemokítás, a mai divatszakma alapjait elkezdő informatika, és az a 4 bonyolult tudomány, a valamennyire kedvelt földrajz, a kibogozhatatlan kémia, az egyre érthetetlenebb és ép ésszel elképzelhetetlen biológia és az elejétől kezdve katasztrofális fizika :-) Ezeket (a tudományokat) szerencsére csak 10.-es korotokig kell kibírni, kivéve a "szeretett" fizikát :-(

   Meg persze jön mindig egy új nyelv az angol, vagy a német mellett, ami ugyanúgy lehet az angol, vagy a német, vagy a gyönyörű francia, a kiabálós olasz, a sza...ppanoperába illő spanyol, a kemény orosz!, néhol-néhol pedig a holt-nyelv latin. Ezek kedvelése változó, ami függ iskolától, tantervtől, s tanártól - ha valaki pl. nem tanít sokat... és azt is magyarul :-) Úgy nem nagy kihívás egy idegen nyelv.

Füzetek már megvannak, tollak megvannak.

   Majd jön a média, a filozófia, a társadalomismeret, amelyekről még nem nagyon tudok nyilatkozni, de majd lehet, hogy megteszem - bár a rendszeres olvasók (az a max. 5 ember :-((((( ) úgyis tudják, hogy nem nagyon tartom be az ilyen ígéreteket, sajnos - nem sajnos. De mivel én 11.-es leszek jövő héttől, én pont megúsztam a mindennapos testnevelést - annyira sajnál...ja valaki biztos, ÉN NEM :-) Sőt annak is örülök, hogy nem kell erkölcsöt, hittudományokat tanulni, meg mint az általános iskolásoknak, délután 4-ig bennmaradni mert muszáj. Bár lehet hogy a fakultációk miatt pont ez lesz nekem is a sorsom - A fagyi visszanyal...

   Na, de ne mondogassuk még, hogy itt a világvége (itt: az iskolakezdés szinonimája), meg riogassuk a kicsiket (Bocsi!), hanem gondoljuk át, mit tegyünk ilyenkor, az utolsó napokban. Ha június elején úgy, ahogy voltak, bevágtuk a szekrényünkbe a tankönyveket, mint pl. én, akkor szépen halásszuk ki őket, tüntessük el a pókhálókat, vigyázzunk a csapdákra, rendszerezzük őket, válogassuk ki, mi kell még, s mi nem. Például a kémia-földrajz-biológia-informatika-rajz cuccok nekem már nem kellenek, ne foglalják a helyet... Nem? De.

   Ha kész vagyunk a bányászással, akkor keressük még rég elveszett tolltartónkat, s nézzük, meg, hogy az 5 toll közül melyik fog mindig, melyik sose, melyik fog öt percenként, s dobjuk ki, ami rossz emléket idéz elő, csúnya, büdös, levakarhatatlan koszos, vagy kifogyott. Máris maradt 2 toll. Van a másik opció, mikor a cipzárat el sem tudod húzni, annyira tele van (lsd. én), s kezd el szelektálni: de ez egy emlék, meg ezt annyira szeretem, meg valamikor még biztos jó lesz meg de megígértem esetleg szerintem csak most nem fog, majd fog fogni! és punktum. És marad körülbelül ugyanannyi toll (lsd. én). Mikor már kívül-belül szürke a tolltartó (és nem csak azért mert a szürke az alapszín, lsd. én), akkor érdemes újat venni (lsd. én), majd pakold át a kiválogatott tollakat és ceruzákat, hegyezd ki őket (a tollakat ne!), majd szépen gondosan jegyezd meg a képet (esetleg készíts róla fotót), hogy miképp is néz ki egy rendezett tolltartó, melyet ilyen állapotban már soha nem láthatsz. Nem ér, ha letöltesz egy képet Google-ről.

   Aztán bányászd elő az iskolatáskát, ha nincs meg, vegyél újat, vagy varrj egyet ??? Na, jó, inkább menj el és vegyél egy olcsót, fél év múlva úgyis elszakad (lsd. én, én tavaly előtt, meg az előtt...), hisz sok benne a tankönyv meg minden...

   Bányássz elő számológépet (pipa), vonalzót (majd), s mindent ami kell, s élvezd ki az utolsó hétvégét, majd az utolsó vacsorát, az utolsó nyári programokat a nyár utolsó, s az ősz első napján, mely idén újult erővel adatott meg arra a célra, hogy ne pont az első nap kelljen elkezdeni a suliban való sínylődést.

   Ja, ha nem haladtál sokat a kötelező olvasmányokkal, amelyek tegyük fel szörnyűek (lsd. én kötelezőim), most már mindegy!

   Mindenki tegye azt, amit jónak lát, azaz relax! mert utána 180 napig nem lesz. Még ha van is őszi, téli, tavaszi szünet!

   Sok sikert!

 Ja, és ha izgultok, hogy basszus nem lesz tankönyvetek, mert Állam Bácsiék elrontottak valamit... jusson eszetekbe, hogy:
szóval nem ők a hibásak :-) elvileg.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése