Oldalak

2012. március 31.

Eurovízió: Észtország és San Marino


Ebben a rovatban a 2012-es Eurovíziós Dalfesztivál fellépőit mutatjuk be. A második részben (hisz Oroszországot már említettük: lásd itt) most az észtországi Kuulát és a San Marino Social Network Song-ját vesézzük ki.


2. San Marino
(Valentino Monetta: The Social Network Song)


Egyszer néztem meg. Ez azt jelenti, hogy sokszor kezdtem bele, de egy percnél tovább nem jutottam. Láttam, hogy ezt még háromszor elmondja. Semmi értelme, szörnyű. Hallgathatatlan. Az új FB idővonalat reklámozza, vagy mi?
A szövege is katasztrófa. Ez tetszik San Marino lakosainak?
Véleményem szerint a legrosszabb.


Ezzel mit akarnak elérni, győzni akarnak? Hogy?
Kedvem nincs kitenni ide a linkjét, szóval ezért nagyon piciben. Itt: ez.


A 2012-es bakui Eurovíziós Dalfesztivál szimbóluma.
(A szöveget itt fent jól olvasd el, mert mindig berakjuk ezt a szimbólumot, de nem fogjuk  már
odaírni, hogy minek a jelképe, és nem fogod tudni, és hülyén halsz meg, az pedig - valljuk be - gáz.)


3. Észtország
(Ott Lepland: Kuula)


Jó a zene, jó az énekes hangi képessége. És a szöveg is jó, de csak észtül, mert a kuula azt jelenti észtül, hogy: Figyelj!
Szokásos párkapcsolati viszonyt kifejező dalszöveg, mely fiatal lánynak íródott. Minden földi lételemet belerak a dalszövegbe.
De magyarul mást jelent ez, hogy KUULA, mégpedig tudjuk, hogy mit.
Ez még nem is olyan zavaró, de ha meghallgatjuk, hogy húzza a KUULA szót, teljesen a magyar szó jut eszünkbe és elvonhatja a figyelmünket a dal eredeti érzéki metaforáiról.
Link: itt

Következő rovatunkban: miért mondanám el, hol maradna a meglepetés-faktor.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése